čtvrtek 29. března 2018

Anna na horách

Možná procházky v přírodě nevyřeší všechno, ale přinejmenším dávají odpočinout myšlenkám, a to je sakra velká zásluha. Na hory jsem odjížděla s problémy svými i cizími, soukromými i pracovními. Vrátila jsem se s nadhledem a chutí řešit jen to, co je v mé moci.

Nelyžuji a nemám běžky, jediné co jsem chtěla, bylo spatřit zasněžené kopce a lesy. Naštěstí mám muže, který si na blešáku koupil „vintage“ běžky i boty za 40 Kč a můj zasněžený sen se mohl letos splnit rovnou dvakrát, nejdřív v Jizerských horách a po druhé na Šumavě, o které je můj dnešní krátký předjarní příspěvek.

Cestou k Černému jezeru: manžel na běžkách, já na procházce

Vše bylo ukryté v mlhách a já jsem dohlédla jen pár kroků před sebe a pár kroků za sebe. V té omezenosti pohledu byla nesmírná krása i moudro: i když se o to snažím ze všech sil, nedokážu předvídat budoucnost a nedokážu změnit minulost.

Musela jsem svým pohledem i svými myšlenkami zůstat tam, kde jsem byla, protože dál to prostě nešlo. Sice jsem cestou potkávala kolemjdoucí, ale ta krátká setkání se rozplynula v mlze.

Cesta k Černému jezeru byla magická


Černé jezero


Na Lanovce k Pancíři

Poprvé na lanovce jsem byla ztuhlá hrůzou. Koupili jsme si lístek těsně před zavíračkou a pan provozní mě usadil dřív, než jsem stihla pochopit zabezpečovací systém. Nějak jsem se ale stihla „zaklapnout“, přesto jsem se křečovitě držela železné tyče (špatný nápad v mrazu) a přidržovat chodecké hole (i sebe) před upadnutím do hlubokého lesa.

Podruhé na lanovce jsem pozorně sledovala malé děti, jak se nechávají unášet do výšin v klidu a beze strachu (alespoň dle držení těla, protože většina z nich měla lyžařské brýle). Já pořád měla strach. Začala jsem přemýšlet, kolik toho mě v životě děsí, a cestu lanovkou jsem brala jako cvičení, jak se svým strachem pracovat a postavit se mu.

I choose courage




Po třetí bylo ráno, liduprázdno, kopce ještě v mlhách, relativně pohodlně jsem se posadila a konečně se začala dívat kolem sebe. Před sebe, pozorovat vrcholky stromů a cítila ten nesmírný klid v korunách stromů. Natáhla jsem ruku, dotkla se větví a začala jsem se s těmi stromy zdravit.

Tam nahoře
mezi stromy
byl tak nadpozemský klid







Pohled z Pancíře


Žádné komentáře:

Okomentovat